Sabtu, 27 Ogos 2011

26 Ramadhan 1432..seorg bernama aku...




Akuuu...
Cuma manusia biasa yang maha lemah
lagi daif..
tiada bezanya aku dengan insan2 yang lain
di muka bumi Allah ini..
aku cuba mencari keredaan Mu Ya-Allah..
sempena bulan yang penuh Barakah ini..
aku juga berusaha sekadar termampu
untuk dekat pada MU..


Menghadirkan diri
sebagai serendah2 manusia
di hadapan Mu..
mencari keredaan Mu..
Menghadirkan diri..
sebagai sedaif2 manusia
ketika bersama MU..
bagi menerusi kelangsungan kehidupan
sebelum 
aku dijemput pulang 
bertemu dgn MU..


Ya-Allahhh..
ampuni diriku diatas setiap dosa dan kesilapan
yang pernah ku lakukan tanpa aku sengaja
Ya-Allah..
Tiada lagi apa yang aku harapkan
selain dari keampunan Mu ..Ya-Allah..
اَللَّهُمَّ إنَّكَ عَفُوٌّ كَرِيْمٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فاَعْفُ عَنَّا
Ya Allah! Sesungguhnya Engkau Tuhan Yang Maha Pemaaf lagi Maha Mulia, Engkau suka pada kemaafan maka maafkanlah kami..

 
Terlalu byk yg telah dilalui dan
harungii..
spjng ramadhan 1431 ~1432 ini
kegembiraan, suka, duka..
melukakan hati dan perasaan,
mengembirakan hati
dan pelbagai2 lagii..
amat bersyukurr kerana
masih berpeluang menghirup udara..
masih berpeluang bertemu ramadhan ini..
Alhamdulillah Aminn..
Aminn Ya-Allah..

ٱلشَّمْسَ وَٱلْقَمَرَ ۖ كُلٌّۭ يَجْرِى لِأَجَلٍۢ مُّسَمًّى ۗ أَلَا هُوَ ٱلْعَزِيزُ ٱلْغَفَّرُ
langit dan bumi dengan (tujuan) yang benar; Dia menutupkan malam atas siang dan menutupkan siang atas malam dan menundukkan matahari dan bulan, masing-masing berjalan menurut waktu yang ditentukan. Ingatlah Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Penyayang..

 Ya Allah
perindahkanlah Ahlakku..
hindari laa diri ku 
dari perkara2 yg
menjauhkan diriku dari rahmatmu
Ya-Allah..


 "أَكْمَلُ المُؤْمِنِيْنَ إِيْمَانًا أَحْسَنُهُمْ خُلُقًا"
"Orang-orang mukmin yang paling sempurna keimanannya adalah yang paling baik akhlaknya". (HR. Tirmidzi dan Ahmad)

sesungguhnya
aku amat takut
akan murka Mu... Ya-Allah..
biar semua org marah pada ku..
biar semua tidak menyedari 
kehadiran dan kewujudan diri ku..
Biarrrkan laaaa.....
asalkan aku
sentiasa mengingati Mu..
dan aku mendapat
kasih sayang dari Mu
Ya-Allah...
“Orang yang dijauhkan dari sifat lemah lembut, maka ia dijauhkan dari kebaikan.” (HR.Muslim)

"Sekiranya kamu bersikap keras dan berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu."(Qs. Ali imran 159)

sesungguhnya..
hidup dan matiku
ku tujukan pada MU..
"إِنَّ مِنْ أَحَبِّكُمْ إِلَيَّ وَأَقْرَبُكُمْ مِنِّيْ مَجْلِسًا يَوْمَ القِيَامَةِ أَحَسِانُكُمِ أَخْلَاقًا"
"sesunggunya orang yang paling aku cintai dan paling dekat kedudukannya denganku pada hari qiyamat adalah yang paling baik akhlaknya". (HR. Tirmidzi: 4/370)
 Ya Allah 
permudahkan la segala urusan ku
capaikan segala hajat2 ku..
lindungilaa aku dari perkara2 yg boleh 
menyesatkan iman dan aqidah ku..
 Aminnn..Aminnn Ya Allahh.. 

Sabda Rasulullah S.A.W.: "Tiga perkara yang barangsiapa terdapat (ketiga-tiga perkara itu) padanya nescaya dia memperolehi kemanisan Iman (iaitu) Allah dan Rasul-Nya adalah lebih dia cintai daripada selainnya, dan dia mencintai seseorang semata-mata kerana Allah, dan dia benci untuk kembali kepada kekufuran (maksiat) sebagaimana dia benci dilemparkan ke dalam Api Neraka." (Hadis Sahih Riwayat Bukhari dan Muslim)
 

Tiada ulasan: