Jumaat, 28 Januari 2011

Erti sebuah SENYUMAN...

Merupakan Inspirasi sendiri..tidak dipetik dari mana-mana atikel punn...dari pengamatan sendiri saja..:-)


sekadar menyuarakan dannnnnnnn menterjemahkan apa yang sedang terlintas diminda pada saat , ketika dan detik ini....:-)

Sebentar tadii...terserempak dengan sesaorang yang sememangnya tidak dikenali..tapi yang pasti kami satu organisasi..beliau bertudung penuhh..ala2 ustazah..labuhhh hijabbnya...ala2 ustazahhhhhhhhhhhhh..:-D..alhamdulilahh..aminnn...
Raut wajah bersihh...tiada segaris solekan pnn...wajah sucii..sesuciii lebarannnnn ...dari jauhh sudah kelihatan kelibat beliau...sambil berjalan menuju kehadapan dari arah yang bertentangan..dalam hati berdetik..sape laaa nihh..nak kemana laa nihh...bila bertembung..aku hadiahkan sekuntumm senyuman..tanda sapaan...nk tegur..mmg tak kenal...sambil tersenyumm dgn penuh iklhas memandang kearah wajah yg suci itu...sangkaan aku.. senyuman aku dibalass.. tapiiiiiii ..alangkahh hampanya..lansung tidak berbalas..pandangan aku lansung tidak dihiraukan...tidak sekelip pnn matanya memandang pada aku yg bertembung disebelahnyaa...ishhhhh...:-(.. hinaaa sgt laa pulakk rasa diri inii...
Hati berdetikk..ada kah manusia yg berada dihadapan aku ini..tidak perasan kehadiran aku di hadapanya..adakah dia rabunn dekatt..sedangkan dari jauhh lagi aku dah npk kelibatnya...sungguh2 tak sangka..adakah aku nii berpakaian tidak senonohh...bertembung face to face pn sukar untuk menghulurkan senyumann...ingatkan bila dia senyum balik tu..nakk laa mengucapkan salammm..sama Islam knnn...tapii..tak apa laa..aku senyum sorg2 jee laaa...heheheee...

Spjng perjlan ke kereta, dok terfikirr ada gakk ekkk orgg ygg sukar menghulurkan sedekah yg amat2 murahh tapii amat2 besar ertinya itu..entah laa..tak apa laa benda yg baik kita ikut..benda yang agak tak ok tuee..jgn laa ikuttttt....betull takk...Baieeeeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkk.....

Aku berlalu dari situ untuk berjumpa dgn sorg rakan di bangunan lainnn..terpaksa membawa kenderaan..tahu2 je laa..bila dh keluar..tpt parking mmg jadi rebutan...tak kisah laa..cuma terfikirr balik kangg..kete sape pulak laa aku nk blog ni eaaa..lagi pun tengahari nk kuar dgn kekwn untuk berfoya2 lagi..ari sumaat laa kataaaknnn....masa tuk berfoya2 sakannn..hu hu huuu..
Sebenarnya parking yg berada dihujung kampung .....boleh disifatkan spt itu laaa kat c niii...sbb jauhh nunnnnnnnn di sana..di sanaaa...jauhh laa dari bangunan..tapi alhamdulilahh aminn..bila balik semula utk park balik ..terdetak dlm hati..tptttt parkinggg akuu tadii dah dikebass olanggg laaaa....adehhh mana nk park pulak nihh...tapii..rezeki dari Allah...ada tpt 1 yg sgt2 hampir..jauhh lebih baikk dari tpt park yg aku lepas kan tadikk..Alhamdulilahh Aminn...terima kasihh Allahh...:-D

Moral dari pengalaman ini..dari senyuman yg tak berbalass ..dari pandangan ku yg sia2..sedangkan hati ini sgt2..memuji wanita yg berhijabb labuhh itu..tapii tidak dihiraukan seakan2 tidak layakk laa pulakkknn...tapii tak kisahh...asalkan kita jujur dan ikhlass..Allah mengetahui...niat kitaaa...ada lahh, sesuatu ganjaran yg akan Allah hulurkan pada kitaa..dann apa yg pentingg Keredaan Allah knn...Insya-Allah aminn...soooo jgan risauu dan rusingg jikaa kita menerima pelbagai penolakan dlm kehidupan kitaa...kerana sesungguhnyaa ada sesuatu yg terbaik disebalik itu yg kita tidak ketahui...Insya-Allahh..aminnn...:-D , dan jgan risau dan bersedih tuk melepasakan sesuatu yg kita ada sekarang demi kebaikan...Insya-Allah sekiranya mmg ada rezeki kitaa, pastii...sesuatu yg terbaikk dan terindah akan jadi milik kita jugaa...Insya-Allah ..Aminn...yg pentingg usahaa dan berdoaaa...:-D

Tiada ulasan: