Sabtu, 1 Oktober 2011

Sekitar 30 Sept 2011 (Jumaat Yang Barokah)


Kali ini tiada artikel yang ingin saya kongsikan bersama,
cuma apa yang saya lalui sepanjang hari Jumaat yang Barakoh
 (30 Sept 2011),
Seawal pagi sudah bersiap2 utk ke tempat kerja,
agak hujan pagi ini dari malam lagii..biasanya utk tiba ke link smart tag
semestinya jam..kerana link yg satu..kebetulan hujannn,
ada road blok (pak policia di kantora), byk pula lori dan trailer pjng2..
mmg agak lambat..dan peglihatan agak sukar dik hujan lebat dan juga..percikan2
air dari tayar2 lori yg berderet2 itu..


Agak lewat sampai ke parking area tpt kerje..tempat parking jgn harap ada yg kosongg..
mmg
kena tawaf dan pasti terpark di hujung kampungg..
tapiii..
Alhamdulillah Aminn ..rasanya spt satu keajiban..Syukurrr sgt2..
sudah laa lewat sampaii..siapa sangka ada satu
park yg  spt di khaskan tuk saya..di tengah2 kereta staf yg byk itu...
Terima Kasih Allah..
sekurang2nya saya tidak perlu tawaf berulang2 kali sepanjang park tersebut di dalam hujan kann..
:-)


Alhamdulillah Aminn..setibanya di perkarangan parking..
hujan sudah beransur2 reda..renyai2 sja..
tapii basah juga laa backpak walaupun berpayung..
agaknya payung tidak cukup besar..
mmmm..



Kerana hujan..rasanyaa..
seperti tiada maknanya memakai kasut bertumit tinggi..
buat tercabut permata2 yg ada diatas kasut tu sja kannn..
sygg..
dah laa kasut raya..heheheheeh...
sygg bebbb...;-)


   Oleh kerana musim hujan sekarang ini
saya mengambil keputusan untuk menggunakan 
kasut yg sesuai di musim hujan ini..
Walaupun agak janggal ..bila di padankan dgn pakaian
yang saya pakai..spanjang hari..
sepasang jubah dress chiffon dengan kasut ini..
heheheheh..

dah saya nyatakan dari awal2 lagii...
"biarkannn laa saya dgn duniaaa sayaaa..biarkan laa sayaa.. dgn cara sayaa...biarlah saya tetapp dgn old fashionedd sayaa..:-P...
dan saya Yakinnn..Allah bersama2 saya...Insya-Allah Aminn..:-)"
ini laa saya ..yang sebenar2 saya..
saya tidakan jadi spt org lain..
saya tetap saya kannn...
tapiii..
seriuss ckpp kasut hitamm nii sedapp di pakai tauu...
relexx jee kaki..harga mmg bestt cuma lapan ringgit setengah je sepasangg..
selesaaa bebbb..tak caya..try la sendirikkkkkkk...!!!
:-P


Hari ini ada tazkirah dan membudayakan Al-Quran bersama
Ustaz, ..
lama tidak join..rasa rindu pula nak
dengar tazkirahh..
kali ini ayat  masih Surah Al AN'AAM, ayat 100-107..
Alhamdulillah Amin..
:-)


Ini adalah pemandangan dari bilikk saya nii..
freshh jeee ekk..
ada pulakk tunggul sebtg kat c tu kann..
hihihi...
suke2 hatii  jeeee..
bilaa dok bosann..tggk laa pemandangan ini
dan tunggul itu jugakk laahh..
ciann..
tak disebutt pulakkk, penat jee interframe kann..
yerlaa framee tingkapp kann..
:-D


Dlmm duduk  sorang2 tue..
terkenang pulaa pada 2way pancake revlon saya yang dah habis..
ini punnn satu hall..
terasa GAGAL  memenuhi Misi sendiri
utk kekalkan bedak ini selama 1 tahun..
13 g untuk setahun..
target saya tuee..
dan saya ternyata
GAGAL..!!!


Hanya mampu bertahan selama 6 bulan..
:-(
dah tidak boleh nk di selamatkan lagi
dahh tak leh nk korekk lagi dahh..
mmg dah tak der bedak dia lagi..
mmg kena beli baruu..
T_T..
duitt lagiii...
belii lagii kannn..


Pilihan saya masih lagi REVLON lagi..
tapi yak ini putihh pulaa..
nk try yg lebihh haluss..dan lebih SPF dia pulak laa...
hargaa..punn lebihh laa tuhhh...
hummmm..mana ada mendeee murahh skrangg..
;-/


Woww..dlm dia chantikk kan ekk..
i loikee laa pulakk..
dan permukaan bedak dia lagi ringgan
dan smoothh jeee..dari yak cover itam tuee.. 


Ini laa bedakkk.. yangg saya GAGAL nak kekalkan dia
selama setahun..
 tahap kelamaan pemakaianya bagi satu bekas ini,
saya cuma mampu tahankan dia
selama  6 bulan saja..
:-(


Entah laa..
apa lagi yang ingin saya kongsikan
atau abdikan cerita sepanjang 30 Sept 2011 ini..
rasanya cukupp ini sja..
tak perlulaa share byk sgtt..
nanti sudah tidak menjadi rahsia..
i loikeeee rahsia2..
cuma sedikit tuk
di kongsikan bersama..
heheehh..
well..
itu saja laa yaa..
Insya-Allah..
jikaaa... saya rajin tuk berceloteh lagi
perihal saya sendiri..
saya share laa..
jikaa malass..
sya cuma share apa yg menjadi inspirasi  saya
saja..
Insya-Allah..Aminn
:-)


Tiada ulasan: