Jumaat, 13 Januari 2012

Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!

Apabila kita asyik duduk termenung memikirkan nasib diri di sini, merenung jauh mereka di sana hidup penuh keseronokan dan kegembiraan, namun masih tak sedarkah kita tentang hakikat erti kebahagiaan yang sebenar? 


Pengalaman sering mematangkan kita..hati yang bertawakal keapda Allah setelah berusaha dgn bersungguh2..selalu akan berdoa .." Ya Allahhhhh...ku serahkan segala urusan ini pada Mu ya Allahhh..."..subahanallahh...♥_ ♥

 Kita selalu nak bersyukur kalau kita diberi benda baru..dan kita lupa bahawasanya apa yang ada pada kita ini ..merupakan satu nikmat yang besarr...Kata Hamka " Yang ada ni, sudah harapan kita..yang kita ada ini harapan kita. tetapii Insan..bukan SALAH  untuk kita mengharapkan yang belum ada tetapi jangan lupa yang telah adaaa..!!!!

Ya Allahhhh... apa  saja yang aku alami..daripada nikmat Mu..daripada kurniaan Mu..daripada sesiapa di kalangan hambaMu...tidak ada daripada sesiapa melainkan daripada Engkau wahai Tuhan..bagi Engkaulah pujian, bagi Engkaulah kesyukran..
Subhanallah...♥_ ♥


Bila kita melihat hidup ini secara keseluruhan.....kita akan rasaaa..Masyallahhh...hidup ini...apa yang Allah kurniakan kepada kita..adalah lebih daripada apa yang kita harapkan sebenarnya...bersyukurlahh dgn nikmat yang telah diberikan....


"Jangan bersedih, Sesungguhnya Allah bersama kita..!!!"
Surah At taubah (9):40

Subahanallah...
Peliharalah akhlak mu kerana ia adalah sumber kecantikan mu.
Peliharalah agama mu kerana ia adalah pegangan mu.
Peliharalah amalan mu kerana ia adalah pakaian ukhrawi mu.
Peliharalah lisan mu kerana ia adalah hati mu yang menentukan baik buruk diri mu
 

Tiada ulasan: