Sabtu, 21 Disember 2013

cm ner nk carik mood aku yg hilangg ni haaaa...


Hai... Good evening everyone... tak lupa juga 
Asslamualaikum....
(Stress macam mana pun, bagi salam tak boleh lupa.. huh~)

hey!!! macam mana nak cari mood yang hilang entah mana2 neh... ha!!!!!!

ok sekarang blog nie, jadi mcm tempat lepaskan stress plak.. bolehhh..!! ? 
asalkan aku yang menaip kira boleh la kan....

hey semua orang di atas alam semesta, tahu tak sekarang neh aku tengah “mood hilangg..”
tapi tahu tak.... mood aku niiii dah sampai dekat negera korea dhh nii.., sedang menikmati cuti2..sepatutnyeee..aritu p kn x dpt jejlnn..ingat nk p sorg2..
tapiii...
xdpt gakk..

Ha...tu la masalah sebenar aku... tulaaa... waktu xbzy hari tuu....arii tuuuu...tuuu..tuuu laaa..
, orang suruh cuti sekejap.., tak nkk... ketegaq ngat... la nie baru hang berakai...
padan muka akuu..!!

penah tak rasa, susah hati sebab banyak lagi benda tak buat dhh hujung tahun dhh niii.., lepas tu mmg rasa rajin sesangat nak study case..nk belajar masalah2 tggk fail2..yg nak mcm2 auditt nii ..adoiii..adaa takk tpt koorjee yg tak der audit arr..yg bolehh buatt kerjee jee..yg tak bykk gangguann..dgn call laa..dgn meeting laa..dgn apa2 event laa..ada takk..adaa takk arr...  lepas tu g ambik wuduk, baca doa sebelum buat kerjoo, bismilah,  cukup 2 page lepas tu fikiran melayang terbang...seperti layang2 yang terputus talinya... 

penah alami??!!!..pernahh..!!

jangan la kata aku sorang jeee... dalam dunia nie, penah rasa mcm tu... mcm ternampak2 jee wad psychiatric melambai2 aku skrnagg neehhh...

tahu tak apa action aku bila dah melayang terbang jauh tuh.... 
1) aku ambik hp aku, yang boleh main sentuh ikut suka hati, dan main simsimi... tapi kenapa sekaranggggg..!!!
dah berabad lamanya aku download game tersebut, tapi x pernah main, even x reti pun mcm mana nak main,  tiba2 boleh pulak aku g main game sekarang dengan penuh khusyuk dan eksited nyeee... haaa... mcm gitu la (bnyk gila pembohongan dekat perenggan neh, main jgk game simsimi..talking tomm..time tak tahan mengantuk dn boring dlm meeting... hehe)



2) aku kemas2 nota cantik2... susun2 bagi tinggi... apa motif? ntahla....saja la kot, sambil2 susun tu dok berangan "ok sat lagi aku nak baca tebai nie (sambil ukuq guna jari)"...." malam sat lagi, tebai nie plak"... "esok pagi tebai nie", " gamak tengah hari tu habeh dah la".....
tu lah kata2 anganku.... 

3) aku bukak laman2 web shopping online, sambil berangan kakak aku tengah cop duit banyak2 dekat rumah sekarang nie, semata2 nak bagi dekat aku.... bukan main weh.... semua tab aku nak bukak.... "pm price"..."pm size"... suma benda lah aku nak suruh orang pm...sangat tak waras wajar tindakan aku nieh... sudahlah hujung tahunn, semua benda dh naik harge skrngg... buat muka tak malu ja mintak duit dekat kak Yang aku kluu duit tak cukupp..muahahaha , ada hati lagi weh nak shopping online... 

4) nie yang paling tak boleh blah.... time nie la tiba2 aku rasa mcm nak buat treatment muka dekat diri sendiri la... rasa nak exercise , sbb nak kurus.... rasa nak kuruskan pipi .... hello... tuan empunya diri, kenapa sekarang baru nak sedar diri... dah la musim hujan sekarang, klu nak exercise pun x perlu la time2 hujan kan...

5) last sekali tiba2 ...jeee, aku rasa mcm "ramainya tengah tertunggu2 entry baru aku".... (ada sapa2 rasa nak muntah takk, kak sabarr tolongg poskan plastik ek).... dah sah2 la xda orng peduli pun kan.... berapa jee yang view, tu pun kira sekali, dengan yang aku view sendiri... tapi still nak bajet a.k.a perasan...disebabkan faktor ke lima nie la, terlahirnya page blog aku yang nie.... tajuk mcm nak bg tips kan?? plez la, jngn mengharap mentari di malam hari... 

6) aku plan pas post entry nie.... aku nak pergi uruskan kerja2 rumah yang tak berapa nak terurus nie... jangan tanya "kenapa tak buat tadi jee?" , sebab aku nie jenis yang bila tak ada mood, aku seolah2 tiada wawasan untuk teruskan rutin harian... 

fuhhh lega rasa...dah boleh list down perkara2 yang aku rasa teruk, dan tak patut aku buat.. mudah2an tak berulang lagi....

# 3.00 pm ++... hangin agak sempoi bahasa dan cuaca sangat2 mendungg.. di kawasan Johor Bahruu..harap tak der lagii angin belali gajah tuu kat perairan pantai lido..(teluk danga).. suasana sangat mendamaikan penghuni2 alam pada ketika dan detik ini..Alhamdulillah…  


Tiada ulasan: